zondag 12 oktober 2014

Hotel Oasis in Alghero: perfect geregeld!

Twee weken geleden verbleef ik een week in Hotel Oasis in Alghero, op het eiland Sardinië (Italië). De minpunten van het hotel zijn dat de kamers gehorig zijn en het meubilair oud. De pluspunten zijn de ligging vanaf het strand (slechts 100 meter!), het zwembad bij het hotel, het overdekte terras met 's avonds livemuziek, de behulpzaamheid van het personeel en het eten. Het eten? Jazeker, niet alleen voor mij, maar voor iedereen! Zowel ontbijt, lunch als diner nuttigde ik elke dag in het hotel en alle drie de keren werd het in buffetvorm gepresenteerd.
Het ontbijtbuffet was zeer uitgebreid. De alleseters konden kiezen uit diverse soorten taart/cake, verschillende soorten broodjes, rauwkost, vers fruit, yoghurt, melk, ontbijtgranen en een warm gedeelte met worstjes, spek en eieren. Daarnaast werden diverse soorten koffie gemaakt en was er vruchtensap en thee. Elke ochtend kreeg ik bij het ontbijt een vers afgebakken pistolet. Het was de zelfde pistolet als ik eind juni in Parijs kreeg bij het ontbijt. Erg lekker! Ik at het meestal met het warme ei-mengsel, want dat was niet alleen glutenvrij, maar ook melkvrij. Er waren ook portieverpakkingen jam, honing en nutella (niet melkvrij). In het weekend werden me opeens op crackers en cake aangeboden:


Bij de lunch kon je zelf een salade samenstellen. Daarnaast lagen er bij het koude buffet veel soorten gegrilde en gekookte groente, een rijstsalade of aardappelsalade en natuurlijk lag er weer fruit. Ook kon je bij het buffet uit diverse warme gerechten kiezen. Elke dag was er pasta, vlees en vis en er waren ook aardappelen of rijst. Ik kon bij de lunch bijna alles pakken, alleen van het warme gedeelte meestal (bijna) niks. Elke middag vroegen de medewerkers aan mij (ze herkenden me na de eerste dag!) of ik pasta wilde en kwamen ze even later een bord pasta met tomatensaus naar mijn tafel brengen. Als ik zin had in vlees of vis, werd dat apart voor mij bereid (soms met en soms zonder saus). De lunch was dus prima voor elkaar. Na enkele dagen had ik die tomatensaus wel gezien. Ze boden olijfolie aan, maar ik vind pasta met olijfolie maar een saaie bedoeling. Er werd even overlegd met de keuken en daarna kreeg ik pasta bolognese aangeboden. lekker!



Ook bij het avondeten stond er weer een buffet, waar ik zelf een salade kon samenstellen. Wat het warme eten betreft, werd elke keer overlegd en ook 's avonds kreeg ik een heerlijke volledige maaltijd voorgezet.

Het eten was voortreffelijk geregeld. Als je glutenvrij moet eten, maar ook als je andere dieetwensen hebt, zoals lactosevrij, nachtschadevrij, sojavrij en meer, kun je hier goed terecht. 
En als je in een rolstoel zit, is dit hotel al helemaal een aanrader. Niet alleen omdat het hotel zelf toegankelijk is, dat zijn wel meer hotels, maar vooral omdat het strand bij het hotel een plankier tot aan het water heeft en er strandrolstoelen aanwezig zijn. Wat was het fijn om zonder gedoe naar de zee te kunnen gaan!

Groetjes Marjolein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten